Hoe kun MS visio ongeveer nambouwen in VB2010?

Ik zou graag in VB2010 ongeveer MS Visio na willen maken. De hoofdgedachte is in principe dat ik dan SFC diagrammen kan maken.

Het gaat dus niet exact om MS Visio maar alleen om dat format.

Hoe kun je dit dan realiseren, wat voor attributen heb ik hier dan voor nodig, welke codes. Ook links zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Uuhhh.... voor programmeren zul je een programmeur in moeten huren. Of het zelf doen uiteraard. Hoe je dat zelf kan doen begint met een programmeercursus (indien nodig) en vervolgens een ontwerp. Het ontwerp, specifiek voor jouw probleem bestaat nog niet en zul je dus zelf moeten maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ik heb eigenlijk informatie nodig over hoe ik bijvoorbeeld symbolen in kan voegen en die aan elkaar kan verbinden met lijnen. In die richting zou ik graag geholpen willen worden.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Dan kan ik je adviseren de macro-recorder van Word eens in te schakelen.
Klik dan eens op lijn (werkbalk: tekenen) en teken een lijn. Doe hetzelfde ook voor cirkel en vierkant. De macro die nu opgenomen is helpt je vast een heel eind op weg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom het wiel opnieuw uitvinden terwijl er volop gratis toepassingen zijn om dit te bewerkstelligen?? Deze bijvoorbeeld: http://www.control.lth.se/grafchart/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ja... het gaat er niet om om het wiel opnieuw uit te vinden. Maar het zou zomaar een hobby kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een hobby met een hoge drempel als ik je verzoek tot attributen en code zo lees.... Dit gaat niet vliegen vrees ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk programmeren in VB?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik voel me niet geroepen dat te vertellen. Houdt dit soort reacties gewoon voor je of ga naar een discussieforum. Mensen die dat soort hypocriet gedrag uiten op goeievraag.nl willen volgens mij niemand helpen. Als dat wel zo is, geef dan nuttige informatie.

Het beste antwoord

Gebruik de macrorecorder uit het office-pakket en neem op wat je (grofweg) zou willen doen.
Teken b.v. eens een lijn en andere figuren. Maak groepen en verplaats ze.

Bekijk de gegenereerde code en pas deze aan een verfijn het.

Dan moet je een heel eind kunnen komen.

Deze truc werkt niet alleen bij het tekenen, maar de macro-recorder is een goede "voorbeeld-generator" voor heel veel taken in VBA.

De VBA is heel eenvoudig om te zetten in échte VB.

Verdere informatie zul je bij elkaar moeten googelen, of bepaalde specifieke vragen zou je ook op GV of liever op een meer specialistisch forum kunnen stellen.
En een boek a-la VisualBasic for Dummy’s is natuurlijk ook wel eens nuttig ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor de reactie. Hier kan ik écht wat mee.