Via RDP een sessie op een W2K3-server en dan in een FreeBASIC programma het commando ScreenRes 800,600,8 geven, laat het programma crashen.

Hoe is dat op te lossen? (Het programma is dan al gecompiled; het betreft dus een exe.)
Het betreft meestal een 1024x768x16 RDP-sessie, maar ik wil geen fullscreen openen vanuit het programma. Trouwens ook als ik ScreenRes 1024,768,16 ingeef, slaat het programma direct uit (zonder enige melding) op 't moment dat ie bij 't ScreenRes commando is aangekomen. (Hetzelfde gebeurt trouwens ook als ik 't commando Screen gebruik met 't bijbehorende nummer voor 1024x768 of 800x600.)
Er volgt geen entry in een Windows-logboek.

Het kan misschien iets te maken hebben met OpenGL versus DirectX, maar ik snap niet precies hoe die flags werken en zou ook niet weten welke flag(s) ik in zou moeten geven.
Het lijkt me geen rechten-probleem, aangezien er ook geen melding in 't security-logboek komt. (Ik ben trouwens ook gewoon administrator.)

(RDP=mstsc.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Volgens mij kun je de screenresolutie tijdens een sessie niet meer wijzigen. Je zult dus voordat de RDP-sessie wordt geopend, descreenresolutie moeten meegeven.

Het FreeBasic-programma zal waarschijnlijk ook geen andere resolutie ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Volgens mij kun je de screenresolutie tijdens een sessie niet meer wijzigen."
Ja maar ook de 1024x768x16bits pakt ie niet (zelfde resolutie als de sessie).