Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je een overzicht van een database structuur met SQL Server 2005?

Ik gebruik MS SQL Server 2005 en wil graag een overzicht hebben van de naam van de tabellen, views en de relaties tussen de tabellen. Zoiets als in bijgaande afbeelding.

Ik heb de fabrikant van de database om de gegevens gevraagd, maar vroeg me af of dit geen functie is is binnen SQL Server 2005, bijvoorbeeld in Management Studio om dit te genereren.

Als dit kan zou ik graag willen weten hoe je dit maakt in deze versie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Binnen de Management Studio van 2008 R2 zie ik in de object explorer direct onder elke databasenaam een folder "Database Diagrams". Als je dan met rechts klikt en "New Database Diagram" selecteert kun je een diargam maken. In het eerste window geef je aan welke tables erin moeten komen.

Toegevoegd na 2 uur:
Visio heeft ook een "Reverse Engineer" functie, onder de database tab. En anders zou je SchemaSpy http://schemaspy.sourceforge.net/ kunnen proberen. Het soort diagram dat je zoekt is een "entity relationship diagram"
(Lees meer...)
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is die functie niet bedoeld om relaties aan te maken? Ik zie zo wel de tabellen, maar zonder relaties en kan deze denk ik ook niet exporteren naar een plaatje zoals in bijgaand voorbeeld.
gvrox
12 jaar geleden
Als ik het window sluit waar ik de tabellen heb geselecteerd dan krijg ik de relaties wel te zien. In het context menu (rechtsklik) dan kan ik "Copy Diagram to Clipboard" kiezen, en b.v. in Visio pasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal het even proberen. Dank voor je hulp tot nu toe!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding