Wie kan mij in jip en janneke taal uitlegen hoe je moet een wammp server werkt hoe je je php daarin moet compilen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

wamp staat voor:
windows - het besturingssysteem
apache - de webserver software
mysql - een database management systeem
php - een interpreter taal
wamp is een veelgebruikte combinatie van sofware waar webservers mee uitgerust zijn.

php 'compile' je niet, het is een scripttaal.
De scripts staan op de webserver, en worden uitgevoerd op het moment dat een webpagina (waarin zo'n stuk script zit) opgevraagd wordt door een bezoeker.

Door een bestand met de extensie .php op de server te zetten vertel je deze dat er mogelijk php codes in het bestand zitten.
In het bestand geef je met het commando dat het eindigt.
Als je server goed geconfigureerd is zal het script netjes uitgevoerd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk daar heb ik wat aan :D!
rose
11 jaar geleden
Het Nederlandse woord voor 'compile' is compileren.