Hoe zet ik mijn zelfgemaakte HTML codes online?

Ik ben aan het "experimenteren" met HTML codes, gemaakt in kladblok. Nu zou ik deze graag zo online willen kunnen zetten dat ook anderen behalve mij ze kunnen bezoeken. Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als je de HTML codes op de juiste manier opmaakt kan je een HTML pagina maken en het bestand .txt wijzigen in .htm of .html. Je hebt dan een webpagina en als je dubbelklikt kan je het resultaat bekijken in een webbrowser zoals internet explorer, chrome, firefox etc.

Als je wilt dat anderen je resultaat zien zal je eerst op zoek moeten gaan naar een provider die je webruimte biedt. Je kunt dan je HTML pagina uploaden en zo kan iedereen die jouw site bezoekt jouw knutsels zien.

Er is ook een andere manier. Neem een gratis account op dropbox. (http://www.dropbox.com) en download de software op je PC. Dit maakt een map aan op je PC en hier kan je bestanden in plaatsen. Als je een bestand er in zet wordt deze in dropbox online gezet en kan iedereen het bestand bekijken met de link die dropbox geeft.

Als alternatief kan je ditzelfde doen met Google Drive of Microsoft SkyDrive. Als het bestand maar online komt te staan.

Er zijn tal van professionelere manieren, maar gezien je vraag denk ik dat je wat aan het experimenteren bent. Je kunt het bestand dan het eenvoudigst bekijken via de methoden met een virtuele folder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via Dropbox & Drive is inderdaad nog niet zo'n gek idee. Het lukt me trouwens weliswaar om het wel zelf op mijn browser te zetten, zodat ik het resultaat kan zien. Maar via dropbox kan ik in ieder geval anderen laten beoordelen wat ik heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of via 000webhost.com, die is ook gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.tk domein.... ook gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn zeker meer mogelijkheden, betaald en onbetaald. De domeinoplossingen zijn handig als je echt een website wilt en dan zou ik zelf een betaalde versie via www.mijndomein.nl adviseren zodat je je eigen domeinnaam kunt koppelen en ook meer ondersteuning hebt. Dat is helemaal niet duur. Voor een snelle test is dropbox super handig. Je kunt er een complete website in parkeren en de link naar het startbestand doorgeven. Natuurlijk niet bedoeld om zo je website te hosten, maar het werkt voor testen e.d. prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden. Ik vind het idd een goed plan om eerst eens onbetaald wat te proberen, en misschien later wel betaald. Eerst maar eens kijken hoe goed/slecht ik ben ;)