Is er een vast cocept waarnaar heel veel apps worden gemaakt?

Het valt me op dat heel veel apps hetzelfde werken.

Ik heb 3 voorbeelden: de app van marktplaats, dinodirect en domainchecker. Allemaal zo'n opstartscherm met een plaatje (1-3 sec, net als bij Facebook, twitter, temple run en heel veel andere apps)

Het menu heeft heel vaak ook dezelfde vormen enzo. Worden al deze apps volgens hetzelfde concept gemaakt? En zo ja, hoe heet dit dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Veel apps maken gebruik van een framework waar ze in ontwikkeld worden. Voor applicatie ontwikkelaars is het dan gemakkelijk om bepaalde functies aan te roepen die bijvoorbeeld op IOS en Andriod op een andere manier werken, maar toch via het framework op een makkelijke manier te implementeren zijn. Daarom zien veel apps er qua styling vaak ook hetzelfde uit.

Welk framework gebruikt wordt in je voorbeelden durf ik niet te zeggen, maar een goed voorbeeld van een veel gebruikt mobile app framework is PhoneGap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze is iets duidelijker; https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kavakci.dottk Weet je welke er hier is gebruikt?

Andere antwoorden (1)

Apple heeft net als Google met Android standaarden geschreven voor hun applicaties, de één gaat daar wat strenger mee om dan de ander. Zie voor meer informatie de bronnen. Op de website van Google kan je trouwens ook alle standaard icons downloaden en nog veel meer!