Is een (mobiele) web app een compromis tussen een (mobiele) website en mobile app?

Is een mobile web app volledig afhankelijk van dataverbinding? Maw. als je geen dataverbinding hebt, kan je dan alsnog een 'offline versie maken? Wat is het verschil tussen een interactieve mobiele website (zoals Sharepoint of een andere CRM) en een mobiele web app? Wat is de meerwaarde van een mobiele website ten opzichte van een mobiele web app? Ik bedoel, bijv. op een mobiele website kan je ook inloggen, invulveldjes invullen, knopjes indrukken, je smartphone dingen laten doen (zoals beeld en/of geluid afspelen, locatie weergeven, etc.) dus ik snap de meerwaarde even niet van een mobiele web app tov. een mobiele website. Ze worden beide gemaakt in HTML5 en meestal icm. CSS.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit is niet één specifieke vraag maar meerdere ik zal mijn best doen ze allen te beantwoorden.

Als eerste de vraag wat betreft de benodigde data verbinding voor een mobiele app, het antwoord daarop is nee, niet altijd is een dataverbinding nodig. Zo heb je verschillende apps of spelletjes die gewoon op je smartphone of tablet werken zonder een internetverbinding.

Wat betreft de andere vragen over o.a. de meerwaarde van een app tegenover een mobiele website. Een app stelt de ontwikkelaar de mogelijkheid om als het ware buiten de browser te werken (bijvoorbeeld fullscreen, makkelijk in gebruik door icon of een meer persoonlijke omgeving). Het is maar net wat je doel is met je app of mobiele website.

Ik moet trouwens wel zeggen dat er verschillende websites zijn met uitstekende mobiele versies. Een groot verschil tussen Apps en mobiele websites is er wat mij betreft dan ook niet. Je moet denk ik alleen goed kijken wat je doel is en welke meerwaarde je met je app of mobiele website wil maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een plugin in Unity3D die een webpagina kan in laden op een 3D object en je kan dan eventueel vanuit een FPS perspectief gaan internetter terwijl je in je spel bezig bent.

Bijvoorbeeld: http://mythoslabs.com/uwebkit

--Roy