Foto's opvragen via een code?

Ik wil op mijn website een pagina maken, waar mensen die ik op de foto zet via een code die ik hun geef op een visitekaartje die foto kunnen opvragen. Is dat mogelijk? en zo ja, hoe?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let wel op: je moet als websitebeheerder/eigenaar, als je privé-persoonsgegevens (waaronder ook foto's) opslaat, voldoen aan wettelijke eisen zoals ervoor zorg dragen dat derden er nooit bij _kunnen_ komen.

Het beste antwoord

Je kan (bijvoorbeeld) hun email adres (of een volgnummer) in een md5 hash stoppen. Dat levert een vrijwel unieke code op.
Standaard is de code wel erg lang, maar je kunt ook een 32 bits code uit php peuteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
email naar md5 - slim! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nadeel: als ik het email adres ken, kan ik ook foto's van anderen opvragen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga geen tegenargumenten voor je eigen antwoord geven ;) Je hebt wel gelijk, maar mensen moeten dan wel weten dat het email adres de code is. (hier kan je wel achter komen). Je kunt ook gewoon [emailadres]122609 (26/9/'12) encrypten, of gewoon een willekeurig nummer.