Voor programmeur is een MBO opleiding in de ICT voldoende. Voor het ontwerpen van software HBO of WO.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
applicatieontwikkelaar lijkt nogal op software ontwerpen. wat is precies het verschil

Andere antwoorden (5)

ICT opleiding. Je kunt op alle verschillende niveau's dergelijke opleidingen tegen komen: MBO HBO of WO.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie link.

http://www.goci.be/aanbod/opleiding/programmeur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Programmeur? aka softwareontwikkelaar? Informatica.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je deze vraag zo stelt, en ook zo bedoelt, dan is er geen droog brood in te verdienen. Een programmeur is geen software ontwikkelaar. Zeker geen succesvolle ontwikkelaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: ik zeg dat tegen de vraagsteller en niet tegen deze beabtwoorder
Net als ik een ICT-opleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echt software ontwikkelaar wilt worden, moet je een MBO opleiding Technische Informatica volgen of een HBO opleiding. Geen bedrijfskundige informatica of iets dergelijks, want daar leer je weinig tot niets over programmeren en sich.

Wil je een goede worden, dan moet het je hobby zijn en moet je er ook thuis veel aandacht aan besteden en veel op internet over lezen.