Hoe kan je zo'n icoontje bij de naam van je website plaatsen?

Ik heb een eigen website gemaakt, maar als je op bvc. twitter zit, zie je zo'n blauw vogeltje bij de titel van de pagina staan, is er een website met van die icoontjes, het liefst in html code?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.1K
Powergen
11 jaar geleden
Je bedoelt zeker een favicon?

Het beste antwoord

Ga naar www.favicon.cc. Daar kun je ze maken en downloaden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

"Een favicon is een klein symbooltje in de adresregel. Bij de meeste websites is dat een E, van Internet Explorer. Maar het is ook mogelijk om er een zelf te maken en in de adresregel van je website te laten verschijnen. Hoe doe je dat. Je hebt een icoontje nodig. Dit kan een willekeurig plaatje zijn ter grootte van 16x16 pixels. Irfan View is een handig programma om dit formaat te maken. Vervolgens moet je, weer met Irfan View, dit plaatje opslaan als favicon.ico. Met name die bestandsnaam .ico is van belang. Daarna moet je naar de broncode van je site. Daar zet je het volgende tussen en

Zorg er wel voor dat je dit icoon ook upload naar de server met je bestanden."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heet een favicon.ico bestand, in de meeste gevallen (zeker bij een eenvoudige site) moet je die in de root (waar je sitebestanden staan) zetten (via ftp bv). Hieronder zie je een link naar een heel handige online favicon generator, deze gebruik ik altijd!