Hoe creëer ik een menu zoals het volgende (html/css)

Ik wil een horizontale menu, met dropdown, maar niet als je eroverheen hovert.

Ik wil dat de hoofdtitels ten alle tijden zichtbaar zijn, maar de subtitels alleen zichtbaar zijn als de hoofdtitel ervan actief is.

Een menu zoals

1 (zichtbaar)
2 (zichtbaar)
2.1 (hidden, behalve wanneer Hoofdstuk 2, of onderdelen uit hoofstuk 2 actief zijn)
2.2
2.3
3.1
3.2
4.1

hoe creëer ik dit? Het lukt me namelijk niet met de spry menu bars.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit doe je door lijstjes met sublijstjes te maken, en de sublijstjes onzichtbaar te maken tenzij de hoofdlijst ervan actief is. Hoe? Zo:

HTML/PHP:

  • Hoofdtitel 1

  • Hoofdtitel 2

  • Hoofdtitel 3

Je zult zelf moeten zorgen dat $pageTitle een voor jou te controleren variabel is, op basis van op welke pagina je bent.

CSS:

ul.submenu{
display:none;
}

ul.active{
display:block;
}
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit script geeft een verticaal menu.
Er zitten een aantal syntaxfoutjes in waardoor het niet werkt:
- "submenu- afsluitende "? >" moet zijn "?>" (let op de spatie)
- de single quotes moeten echte single-quotes zijn, dus niet ` (en zijn tegenhanger), maar ' (maar deze fout wordt misschien door de "Goeievraag-editor" veroorzaakt ? )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad en helaas, de "Goeievraag-editor" wijzigt de quotes.....
Dan maar zo:
dus niet `en zijn tegenhanger, maar de quote die op het toetsenbord ONDER het teken " zit. Pfff...

Andere antwoorden (1)

Je kan de menu's op verschillende pagina's anders maken, of werk je met php of iets dergelijks.?