Meerdere bestanden opslaan in database(phpmyadmin) - zie uitleg?

Ik heb een file upload systeem, daarin kan je meerdere bestanden uploaden. Er wordt er echter maar één in de database opgeslagen. Wat moet ik doen om er meerdere op te slaan?

Database:

id, gebruikernaam, images...

Code:

include ("connect.php");

$_SESSION['username'] = "Naam";
$username = $_SESSION['username'] = "Naam";

if($_POST['submit']){

//get file attributs

$name = $_FILES['myfile']['name'];
$tmp_name = $_FILES['myfile']['tmp_name'];

if ($name){

//start upload process

$location = "ontwerpen/".$name."";
move_uploaded_file($tmp_name,$location);

$query = mysql_query("UPDATE images SET image='$location' WHERE gebruikersnaam='$username'");

echo "Your image has been uploaded";

}
else
echo "Please select file";

}

echo "welcome, ".$username."!

";

echo "Upload Your Image:

Afbeelding:

";

?>

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bestanden bewaar je in een folder en niet in de database. Je bewaard alleen een link naar de bestanden in je database. Maak het jezelf makkelijk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze ook in een map staan, maar daarvoor moet wel ook alles in de database staan. Daar staat nu maar één naam in..

Het beste antwoord

Om meerdere afbeeldingen op te slaan zul je een extra tabel nodig hebben om alles in op te slaan.

Hier kun zul je dan een gebruikers id en de locatie in op moeten slaan.

Dan wordt het gewoon: "INSERT INTO tabel_afbeelding VALUES (6, 'afbeeldingen/afbeelding.jpg');"

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik weet trouwens niet wat je in de tabel images hebt zitten, maar als daar alleen de gebruiker en de afbeelding in zit, dan moet je die niet updaten maar insert-en zoals hier boven staat.

Alleen is het dan wel handig om alle gebruikers in een andere tabel op te slaan, en die id in de images tabel op te slaan.