Hoe maak ik een eigen browsergame en is er ook een soort van standaard script voor ?

En dan niet dat mijnmaffia.nl gebeuren :d

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vraag is al eens vaker voorbij gekomen, meer informatie in de bron Bronnen:
- http://landofwar.eu
- http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/programmeren-design/mmorpg.347124
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En vergeet niet als je een eigen server maakt dat je computer 24 uur met het internet moet zijn verbonden. Het kan namelijk niet zo zijn dat gebruikers niet kunnen inloggen omdat jou computer geen internet heeft of uitstaat.

Antwoorden (2)

Als je een eigen browsergame wilt maken. ga beginnen met HTML en CSS leren, en dan PHP.

na een maand of 4 kan je vast wel je eigen Browsergame maken, maar vergeet niet dat hier heel veel tijd en testwerk in gaat zitten. Ook de performance is heel belangrijk. De server mag het niet te zwaar krijgen, dus daar kan je je ook goed in verdiepen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb een grote school server die ik mag gebruiken met voldoende ruimte :d maar ik vroeg me af of er niet een standaard script was die je zelf dan kan aanpassen etc. en dingen bijmaken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en vind het zwz leuk om te ''puzelen''
Je kunt ook Unity gaan leren, is een gratis game engine waarmee je meteen een export kan doen naar een browser game. Maar ook als gewone applicatie voor Mac OS X, Windows, Android etc.

Er zijn erg veel tutorials te vinden op het internet en er is ook een goede referentie voor het scripten in Unity(zowel Javascript, C-Sharp en Unity script).

Het is vooral gebaseerd op 3d games, en gezien je met objecten werkt is het allemaal ook meteen erg visueel.