Wat is goede gratis software om zelf simpel een mooie website mee te bouwen?

Ik heb zo goed als geen kennis van HTML en aanverwante programmeer zaken, maar wil graag een mooie, functionele en professioneel ogende website maken voor mijn bedrijf.
Een domeinnaam heb ik al, evenals een hostingpakket, dus ik ben niet op zoek naar een gratis webpagina - puur de software.
Iets waarin ik templates naar wens kan aanpassen is ook geschikt.

Ik ben me ervan bewust dat deze vraag al eerder is gesteld, maar sinds dat al jaren geleden is neem ik aan dat er inmiddels nieuwere en betere software op de markt is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Ik neem aan dat je ook een database hebt?
Dan is WordPress ideaal! Ik gebruik het zelf ook voor mijn website .
WordPress wordt nog regelmatig geüpdatet; ze zijn sinds 13 juni bij versie 3.4.

Er zijn genoeg gratis thema's te vinden voor WordPress, maar ook betaalde. Je kunt ook zelf gemakkelijk thema's maken met Artisteer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om templates te maken kan je Artisteer gebruiken. Hierin kan je heel veel dingen zelf aanpassen. Het is alleen niet gratis. Ook kan je Kompozer/NVU gebruiken deze is wel gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Studio Webdesign (5) is iets waar ik redelijk tevreden over ben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het kan zou ik me toch gaan verdiepen in ten eerste html, vervolgens css en dan in een taal die met databases kan werken zoals python of php.
Het probleem van programma's die pagina's genereren is dat je vaak net niet krijgt wat je wil en aanpassen van gegenereerde code is vaak monnikenwerk. Er zijn goede engines zoals Drupal, Joomla en anderen maar zelf code kunnen proggen werkt een stuk fijner.

Een goede site om html, css, php, java, javascript etc te leren is http://www.w3schools.com.

Als je een beetje logisch kunt denken en inzicht hebt in structuren dan ben je binnen een half jaar prachtige (interactieve) pagina's aan het bouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt helemaal, brein error 404, cells not found. LOL
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, heel leuk allemaal, en ik zou het allemaal heel graag leren, maar met alle drukte die ik heb met mijn bedrijf heb ik de mogelijkheid niet om mij hierin te verdiepen... Het wordt dus drag and drop voor mij...
rose
11 jaar geleden
Als je bedrijf belangrijk voor je is, kun je beter iemand in huren die een mooie, aantrekkelijke en klantenwinnende site voor je bouwt...
Dit is geen software, maar een website: http://www.weebly.com/
Hiermee kan je heel simpel online een website bouwen. het voordeel hiervan is dat je hem meteen online kan publiceren, en het is makkelijk aan te passen
Jaspro101
11 jaar geleden
Ik, als leek, heb daar Kompozer voor gebruikt. Dit is een gratis, open source programma met zelfs een tutorial bij en in verschillende talen gemaakt door een vriendelijke Nederlander die zelfs bereid is te helpen igv nood.
Het is een wysiwyg toepassing.
Zie maar eens naar mijn website welke ik gemaakt heb op 2-3 weken tijd vanaf scrap en zonder enige voorkennis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een blog kan je het beste wordpress gebruiken (wat een blog is kun je zien op mijn eigen site www.ilifehack.nl)
Voor een normale website is Joomla erg geschikt.
En voor een webshop Magento.

Dit zijn denk ik de 3 belangrijkste CMS (Content Managing Systems)