foto kopieeren in selectie op een andere foto zonder handmatige fratsen, wie kan me helpen?

Goed, ik stelde gister dezelfde vraag en heb vandaag photoshop cs5 extended op mijn computer gezet, als iemand me andermaal zou willen helpen, ben ik u eeuwig dankbaar. Het moet pixelperfect; dus de ene foto in een kadertje op een andere foto, anders gezegd; de ene rechthoek plakken op/in het rechthoekige selectiekader op de andere foto...

het is niet moeilijk, maar ik wordt er gek van om het zelf uit te vogelen en neig naar destructieve uitlatingen.

Toegevoegd na 11 uur:
YEJ! gevonden! vraag gesloten!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan niet zonder 'handmatige fratsen'.
Je zult minimaal zelf moeten aangeven WAT je WAAR wilt hebben, en het fijne werk met de hand doen, ZEKER als je goedkope (gewone, normale) software gebruikt. En als de foto's niet precies op schaal zijn, en niet precies zuiver rechthoekig, komt er nog wel meer handwerk bij kijken dan dat.

Ik heb totaal geen reactie van je gezien op de twee prima antwoorden die je gisteren hebt gekregen op deze vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/fotobewerking-ene-foto-vlak-vervangen.310464

Het is dus een beetje lastig te bepalen wat je nu precies wilt weten dat daar niet al erg duidelijk staat.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah ja, je hebt gelijk. Ik ben soms wat laks met reageren. Ben me hiervan wel bewust maar het een beetje zo gegroeid omdat ik haast altijd verkeerd wordt begrepen (ben gediagnosticeerd met het syndroom van Asperger), ook in het leven zonder computer. Ik heb ooit gezien (meer dan 15 jaar geleden) dat iemand het deed door coordinaten van de rechthoek (selectie) ergens te achterhalen en vervolgens, de te plaatsen foto aanpaste aan deze coordinaten door ze in te voeren. Eigenlijk is dit ook zo'n beetje het enige wat ik heb gezien wat betreft foto manipuleren (buiten het feit dat ik natuurlijk wel resultaten onder ogen heb gehad natuurlijk). Maargoed ik zal dan toch maar van alles gaan doorspitten in de hoop dat ik het tegenkom. ik dank U .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan wordt die inmiddels achterhaalde - software ongetwijfeld niet meer gebruikt, en is het tegenwoordig juist veel makkelijker (knip/plak, sleur/pleur, geen gedoe met coordinaten en vectoren berekenen - al zal dat nog best kunnen, hoor) . En waarschijnlijk ook nog eens op een Apple, die voor beeldbewerking meer werden gebruikt, zeker in de professionele sfeer.
(Ook daar kwam trouwens nog heel wat handwerk bij kijken). Zulke specifieke pre-internet-informatie kunt vinden zal nog een hele klus worden lastiger, ongetwijfeld, dan leren met PSP of een ander wysiwig-programma om te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't was photoshop want d'r werd een cursus gegeven waar ik toen op school zat en effe meekeek op het scherm. Op een pc en geen appel. als ik me niet vergis was het twee (of drie). Ik ga PSP wel checken..maar wederom een dankwoord!