Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

HTML: Ik heb 3 tabbladen in mijn menu en als ik er 1 wil open doen wil ik dat het andere tabblad automatisch weg gaat. WIe kan me helpen?

Wat moet ik aan het volgende html bestand veranderen zodat tabblad bananen weg gaat als ik op het tabblad appels klik? etc.







De groentenman




Dit is het bovenste deel van de webpagina





Hier komt de inhoud van de webpagina













Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met wat maakt u dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Notepad++

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voeg dit aan je functie toe:

var tabs = ["Appels", "Peren", "Bananen"];
for(var i in tabs)
{
if (tabs[i] != divID)
{
document.getElementById(tabs[i]).className = "verstopt";
}
}

(na 'function laatZien(divID) {' en voor 'var item = document.getElementById(divID);')

Werkt als een zonnetje...
(Lees meer...)
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wowh heel erg bedankt! Helemaal toppie! Als ik er nog een tab bij wil doen kan ik dat dan gewoon achter die appels peren en bananen zetten en verder niks veranderen in dit stukje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je toevallig ook hoe ik zegmaar de pagina "appels" automatisch open kan hebben staan als ik naar de website ga (dit wordt de "home" pagina). En dat hij weg gaat als ik vervolgens op een andere tab klik? :)
rose
12 jaar geleden
Wat dacht je van:


Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt! :) Beste antwoord! :) Toppie

Andere antwoorden (2)

Je gebruikt een externe stylesheet met de naam "opdracht33.css". Daarin zouden de styles met namen "zichtbaar" en "verstopt" in moeten zitten, die e.e.a. zouden moeten regelen. Kijk dus eerst of deze stylesheet wel aanwezig is en zoja, wat staat er in ?

verder zitten er wat afwijkende dingen in de HTML, zoals:

(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met jquery wordt dit een stuk makkelijker. Dan kun je dit doen met div.hide of div.show.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding