Waarom is er een verschil in weergave tussen google chrome en de laatste nieuwe internet Explorer?

Ik gebruik Frontpage om websites te maken, vanaf 0 tot een hele website, nu is hij klaar en in internet explorer weergeeft hij de website exact als dat zou moeten, maar in google chrome is alles uit proporties getrokken, me navigatie zit ver boven de positie waar ik hem geplaatst heb en plaatjes weergeven zichzelf niet goed, weet iemand hoe ik dit kan oplossen voor ik de website upload naar mijn FTP?

voorbeelden bijgevoegd

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik gebruik geen CSS stylesheet, zou niet weten hoe dat werkt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Internet explorer is altijd al de eigenwijze browser geweest qua intrepretatie. Ze gebruiken inderdaad twee verschillende methoden om de html codes te verwerken. Om dit verschil te voorkomen, kun je het best de site gewoon zelf scripten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
FrontPage is voor IE gemaakt. Je kunt veel beter je site bouwen voor Firefox of Chrome en dan eventuele 'hacks' voor IE invoegen waar nodig. Als je je site voor IE maakt blijf je 'hacks' maken om het voor Firefox/Chrome te laten werken.