Waarom kan ik nog steeds geen PHP bestanden uitvoeren?

Ik heb xampp geïnstalleerd en ik heb apache aanstaan. De bestanden die ik wil uitvoeren zet ik in C:\Program Files\Apache Software Foundation\Apache2.2\htdocs. Als ik een bestand dat daarin staat open via localhost\index.php Geeft hij gewoon het script weer. Als ik het PHP in een html bestand verwerk, slaat hij het PHP gedeelte over. Iemand enig idee voor een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Pixels, zou je php bestand niet in C:\xampp\htdocs moeten staan?
rose
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Welke installatiemethode heb je gebruikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let er wel op dat je het bestand benaderd via "localhost/index.php"
Omdat de PHP code uitgevoerd wordt door de webserver zelf functioneert het niet wanneer het op een andere manier benaderd wordt.
rose
12 jaar geleden
Precies, je moet in je bowser in de adresbalk httP://localhost/index.php invullen. En het kan geen kwaad even je browsercache leeg te maken.
rose
12 jaar geleden
Nee, dat is niet normaal. Het is trouwens ook niet gangbaar dat je al een PHP installatie in je program files hebt staan. Wellicht moet je XAMPP en PHP deinstalleren en dan XAMPP opnieuw installeren.
rose
12 jaar geleden
Het zou niet nodig moeten zijn, maar het kan geen kwaad, dus zou ik zeggen: haal alles zoveel mogelijk weg en installeer XAMPP opnieuw.