Hoe maak ik een jpeg bestand groter?

Ik heb een foto die ik wil uploaden op een site, maar het bestand is te klein. Hoe kan ik hem groter maken zodat ie wel geupload kan worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (2)

Met een freeware programma als bijvoorbeeld Irfanview kun je de JPG-bestanden vergroten en verkleinen. Je moet er wel aan denken dat bij het vergroten van afbeeldingen de kwaliteit wel afneemt.

Als je even een geschikte zoekmachine raadpleegt zul je Irfanview zeker vinden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij het verkleinen word de kwaliteit lager, bij vergroten blijft de kwaliteit hetzelfde, alleen als je de resolutie verhoogt ga je dingen die nu 1pixel zijn uitrekken, tot bv 1.5 pixel, maar als je met een factor 2 vergroot zal het ook niks maken. (behalve dat 1 pixel dan 4 (2 hoog 2 breed) pixels groot is, en dus "onscherp" word.)
Je kan het eventueel online vergroten op bijvoorbeeld picnik.com of fotoflexer.com. De kwalitieit gaat inderdaad wel achteruit als je het vergroot.