Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een jpeg bestand groter?

Ik heb een foto die ik wil uploaden op een site, maar het bestand is te klein. Hoe kan ik hem groter maken zodat ie wel geupload kan worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Met een freeware programma als bijvoorbeeld Irfanview kun je de JPG-bestanden vergroten en verkleinen. Je moet er wel aan denken dat bij het vergroten van afbeeldingen de kwaliteit wel afneemt.

Als je even een geschikte zoekmachine raadpleegt zul je Irfanview zeker vinden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij het verkleinen word de kwaliteit lager, bij vergroten blijft de kwaliteit hetzelfde, alleen als je de resolutie verhoogt ga je dingen die nu 1pixel zijn uitrekken, tot bv 1.5 pixel, maar als je met een factor 2 vergroot zal het ook niks maken. (behalve dat 1 pixel dan 4 (2 hoog 2 breed) pixels groot is, en dus "onscherp" word.)
Je kan het eventueel online vergroten op bijvoorbeeld picnik.com of fotoflexer.com. De kwalitieit gaat inderdaad wel achteruit als je het vergroot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding