hoe kan ik snel leren programeren?

Ik wil egt heel graag leren programeren maar hoe moet dat en hoe kan ik dat lere? Hebven jullie tips? Ik kan al beetje werken met visual studio enz... maar dat is heel weinig ik wil graag veel kennis over computers en programeren kunnen jullie min helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

er is een goede gratis cursus beschikbaar via coursera.org (https://www.coursera.org/course/programming1) deze cursus, gegeven door docenten van de universiteit van Toronto, is ideaal voor mensen met weinig tot geen ervaring. Het "snel" leren in programmeren is echter niet mogelijk. Programmeren is niet iets wat zo geleerd is. Je moet ook heel precies schrijven (geen spelfouten ed) succes ermee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet ook heel precies schrijven (geen spelfouten ed) succes ermee. :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent nooit klaar met leren in de programmeer wereld. De ontwikkelingen blijven maar doorgaan. Naast dat is het wel mogelijk om snel te leren programmeren als jij daar genoeg aanleg voor hebt en je tijd goed investeert
Als je iets echt graag wilt, dan kan dat natuurlijk.
Maar niet snel.
Programmeren is niet makkelijk.
Begin dus met een simpel boekje, zoals

Programmeren voor Dummies + Cd-rom
Met dit boek leer je op een vlotte manier programma's schrijven die probleemloos werken onder Windows, Mac OS en Linux.
http://www.bruna.nl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Bruna-B2C-Site/nl_NL/-/EUR/ViewFas-Detail?fh_Params=fh_secondid%3D9789043022903&gclid=CI_ws8Wn67MCFefMtAodJDcA3A

Deze en soortgelijke boekjes zijn te koop in de boekwinkel, vaak ook tweedehands te krijgen, bij Bol.com vanaf 12,50. Ook wel te leen in de bibliotheek, misschien op boekenmarkten etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt sowieso goede kennis van de engelse taal hebben, anders ben je nergens. Ook moet je een taal kiezen die je wilt leren. Ik kan je aanbevelen om met Java C, of C++ te beginnen als je programma's wilt maken. Java is erg simpel en werkt makkelijk, ook kan je makkelijk visuele dingen doen. C wordt steeds minder gebruikt maar is nog steeds zeer populair, dit is de moeder van de moderne programmeertalen (hoewel C weer is ontstaan uit Basic).
C++ is een moderne taal die tegenwoordig wordt gebruikt voor bijna alle AAA games, op playstation en Xbox bijna 100%. Het is alleen wel erg ingewikkeld. Ik raad je aan om met Java te beginnen als je snel nuttige dingen wilt doen, hoewel C++ waarschijnlijk beter is als je op de lange termijn echt grote games in een team wilt maken, hoewel je dit in een dergelijke opleiding ook zult leren.

Om te kijken of je het leuk vindt, zal ik als ik jou was thenewboston.org bezoeken. Dit zijn gratis tutorials. Als je het echt leuk vindt zal ik alsnog een boek kopen als ik jou was.