Hoe kan ik de achtergrond van mijn tekening makkelijk inkleuren in Photoshop (CS2)?

Zojuist heb ik een tekening gemaakt in Photoshop, op een witte achtergrond.
Nu zou ik de achtergrond willen inkleuren, maar ik heb geen zin om dat helemaal met een "kwast" te doen.
Er is vast wel een makkelijker manier, toch...?
Is het misschien mogelijk om met een of ander filter al het wit in de tekening naar een andere kleur te veranderen, of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

het wit selecteren met bv. toverstaf.dan onder de knop bewerken: vullen met kleur.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Maak een nieuwe laag aan in Photoshop en plaats deze ONDER de laag van je tekening.
Vul deze laag met het emmertje met de kleur die je wil voor de achtergrond.
Zet je laag met de tekening op Multiply/Vermenigvuldigen.
Nu verdwijnt al het witte van je tekening en blijven alleen de zwarte lijnen over.
In plaats van het wit is het nu dus de kleur geworden van de laag die je er onder hebt geplaatst.
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Juist, Kimath...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!
Dit lijkt me de handigste oplossing, alleen werkte het niet voor deze tekening.
In de toekomst ga ik dit zeker gebruiken.