Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de verschillen tussen het programmeren van apps op verschillende platforms?

Mijn belangrijkste richtpunten:

Iphone / Ipad, Android en Blackberry

Ik zou ook wel evt. wat van de Nokia willen weten, of dit heel anders is. Ik wil namelijk een eigen app maken en zoek een soort leerboek op deze gebieden.

Wat zijn de verschillen tussen het programmeren op deze platforms?

Waar kan ik zo'n boek vinden?

Ik heb al wat scripting ervaring op het gebied van html, css, php en javascript en wat programmeer ervaring op het gebied van C++ (en Actionscript?).

Wil graag weten hoe ik deze apps dus (door evt. mijn ervaring uit te breiden) kan maken..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
807
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar ga jij eigenlijk die app maken?? of hoe??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor iPhone's gebruik je Apple's eigen taal, Objective-C. Voor Android en BlackBerry schrijf je de apps in Java. Om de SDK voor Objective-C te kunnen gebruiken heb je het Apple besturingssysteem nodig. Het voordeel van apps maken voor de iPhone is dat de toestellen vrijwel identiek zijn en je dus niet aparte software hoeft te maken voor alle verschillende toestellen. Het enige verschil is, dat de iPhone 4 en later een hogere resolutie, en een hogere pixeldichtheid hebben.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

nou het grootste verschil zit in het besturingsysteem. een nokia is zo bv heeeeeel anders dan een iphone ik neem als voorbeeld doodle jump dat kent iedereen wel, op een iphone maak je dat met Tilt besturing en op een nokia met toetsen. er zijn daar wel wat boeken over maar dan moet je op google kijken of op andere boeken sites. nou dat was het en nog veel plezier met app maken ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding