Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn geluid staat aan van mijn laptop maar hij doet het niet en mijn ingebouwde microfoon ook niet ???

mijn geluid staat aan maar hij doet het niet en mijn microfoon ingebouwde van mijn laptop (gateway nv53) doet het ook niet ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Pieter2011
12 jaar geleden
Heb je al gekeken (bij Start > Configuratiescherm > Geluid) of de juiste microfoon en luidsprekers zijn ingesteld?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij is niet de juiste driver aangegeven.
Gaat u eens naar start=>Configuratiescherm=> Hardware en geluiden=>Audioapparaten beheren. Nu krijgt u een scherm met mogelijke geluiden ( zie foto). Daar kiest de juiste driver. Kan u ook gebruiken via uw werkbalk waar normaal gezien rechts-onder een luidsprekertje staat afgebeeld. Als u daar op klikt krijgt u de volume instelling te zien, klikt u nu op "Mixer" en onder "Apparaten" op "luidsprekers" dan ziet daar ook de mogelijke drivers.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg bedankt

Andere antwoorden (2)

Soms gebeurt het weleens dat windows je geluid op mute zet... dit heeft soms te maken met onjuiste of niet up2date drivers...
je zou dus even je driver kunnen proberen te update
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat het geluid van het programma ook aan? Zo ja is de luidspreker vermoedelijk stuk. Ga dus naar 'beun de haas' om hem te laten maken tenzij je nog garantie hebt. Alleen in het laatste geval ga je gewoon naar degene die je laptop heft geleverd of de fabriek/importeur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding