Hoe kan ik opstarten op een installatiedisk?

Hallo,
Ik had mijn PC opnieuw geïnstalleerd. Dit ging mis. Nu wil ik dit opnieuw doen, via de installatiedisk. Ik heb al in de BIOS gewijzigd dat hij moet opstarten op de CDROM, maar hij pakt dat niet. dan zie ik 15 a 20 seconden een zwart scherm met onderaan een wit knipperend streepje

Wie kan mij helpen?

Gavin

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit doe je via de Bootmenu. Maar ik zie dat je dit hebt gedaan. Heb je een dvd speler op je PC? Is de installatie cd nog in goede orde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de dvd speler werkt hij wel bedankt

Andere antwoorden (3)

Hallo
je moet wel de CD in de speler doen computer op nieuw opstarten dan moet het normaal vanzelf gaan.
Je zegt dat je het aan gepast heb in de bios dan moet de speler staan als 1 boot controleer of dit klopt want als je dit doet moet je de handeling bevestiggen anders gaat hij weer naar de normale fabrieksinstelling .Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
merk computer gaat het want bij sommige kun je herstellen met alt-F10 in te drukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat het 1 van de deze oorzaken heeft:

1. De installatie schijf is niet bootable.

2. De CD/DVD speler kan de CD/DVD niet goed lezen. Het kan zijn dat de disk beschadigd is, de speler zelf niet goed functioneert of de S-ATA kabel (als het een S-ATA speler is) niet in orde is (of in vreemde hoeken gebogen).

3. De batterij voor het CMOS (BIOS) zou leeg kunnen zijn. Dat zou ervoor zorgen dat de boot volgorde niet opgeslagen wordt. Mocht dat het geval zijn dan kom je daar het snelste achter door de datum in het BIOS te controleren. Als die correct is kun je deze oorzaak wegstrepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herstart je pc en houd de c-toets ingedrukt. (Zo werkt het tenminste bij een Mac)