Kun je met php een bestand includen die op een andere server staat?

Dus je hebt domein a met een footer (apart php bestand).

Je wilt deze footer (precies dezelfde) ook bij domein b gebruiken. Kun je deze dan includen vanaf domein a?

Ik wil dit gaan doen voor minimaal 5 domeinen. Ze hebben allemaal hun eigen hosting en dus eigen directory / server.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat kan alleen als er geen scripts in staat die gedraaid moeten worden. Immers: Als je de bestanden via internet opvraagt, worden ze door de PhP processor gehaald voor ze naar jou gestuurd worden.

Wat je KAN doen, is het bestand een .txt extentie geven, inladen (via bv file_get_contents ) en dan de text behandelen als een php via eval() [http://nl3.php.net/eval]

Toegevoegd na 4 minuten:
Goed punt van rose hieronder. Je kan eea natuurlijk in een folder plaatsen welke je beveiligd voor verzoeken van servers anders dan je eigen server. Je roept dan een bestandje footer.php op. Dezez doet niets anders dan:

- Controleren welke site dat bestand oproept via bv een code die je meegeeft
- Je footer.txt uitlezen en uitspugen naar de vragende partij

De vragende pertij kan vervolgens zoals aangegeven met eval() eea doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat zou kunnen, dan zou dat betekenen dat de site waar je het bestand hebt staan niet goed beveiligd is, je wilt immers graag dat je PHP bestanden alleen door de php-engine te lezen zijn.

Als het goed is, dan is dat dus niet mogelijk.
rose