Hoe maak ik een vergelijkend warenonderzoek (uitgebreid)?

Voor economie moet ik een vergelijkend warenonderzoek doen over een product naar keuze.
Hoe zet ik dit in een tabel via de computer weet hier niks van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Als de tabel alleen op een computer hoeft te staan en niet via het internet bereikbaar hoeft te zijn, dan kun je van het Open Office pakket het programma Calc gebruiken.

Open Office is zowel voor windows computers als apple macs en linux machines beschikbaar en om die reden de meest bruikbare optie voor je.

Moeten je tabellen ook via het wwweb te bereiken en in te vullen zijn dan wordt het een heel ander verhaal.

Maar daar kun je dan eerst even wat meer informatie over verstrekken voordat daar op ingegaan wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beantwoordt alleen het tweede deel. Dat doe je overigens heel goed vandaar dat ik dat deel summiier heb weergegeven :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het niet handiger als de vraagsteller dat zelf aan geeft, zodat die antwoord op de gestelde vraag krijgt. Wil Patio4it meer weten over het 2e onderwerp; het staat je vrij zelf een vraag in Goeie vraag te stellen ! Graag zelfs.
Stel het product van je keuze is de erwt. Dan ga je naar verschillende supermarkten en koop daar een aantal blikjes en/of potjes doperwten (eventueel ditto kapucijners [zijn ook erwten volgens botanici]) van verschillende merken. Vergeet vooral het huismerk niet!

Als je echt een hoog cijfer wil krijgen koop je ook nog verse erwten (wederom: kapucijners?) bij de groenteman. Maak ze een voor een klaar op verschillende dagen en geef ze stuk voor stuk een waarderingscijfer (liefst elk gezinslid). De bonnetjes bewaar je ook goed want de prijs maakt een niet onbelangrijk deel uit van je V.W.O. Haal er alles bij wat in je opkomt en je krijgt minimaal een 9 durf ik te voorspellen.

In een bestand zetten doe je met een zgn. Spreadsheet: .xls of .ods afhankelijk van je besturingssysteem. Gewoon ff de hanleiding lezen hoe je zo'n tabel vult.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja op het VMBO in de brugklas zou je dan inderdaad een 9 krijgen.