Heb je al wat ideeën voor een mooi logo? Dat is namelijk de eerste stap. Je kunt het makkelijkste op ideeën komen door even te brainstormen, en dan echt alles op te schrijven wat er in je op komt.

Wanneer je eenmaal een idee hebt ga je deze schetsen voor je het uitwerkt. Op papier vind ik het vaak makkelijker om mijn idee uit te beelden, en zo kun je gemakkelijk verschillende variaties met elkaar vergelijken.

Daarna ga je een logo op de pc maken. Daar heb je speciale programma's voor, zoals illustrator. Deze zijn echter wel wat lastiger. Mocht dit niet lukken zou ik photoshop gebruiken. Hierin kun je namelijk gewoon tekenen net als je op het papier hebt gedaan. Het nadeel ervan is dat je met pixels werkt, en dat vergroten/verkleinen lastig gaat worden.

Misschien lukt het met wat tutorials op internet? Deze zou je waarschijnlijk kunnen vinden op youtube.