Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een foto in RGB in photoshop bewerkt. Nu heb ik de afbeelding uitgeprint en de kleuren zijn totaal niet zoals het photoshop bestand?

Ik heb mijn photoshop in de standaard instellingen staan (RGB 8-bits)
Kan ik dit nog veranderen nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

klik bovenaan op afbeelding > Modus > en selecteer CMYK.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Printen gebeurt inderdaad in CMYK. Daarnaast is het beruik van kleurprofielen belangrijk. Het mooist is het als je je monitor hardwarematig kan kalibreren. Het kleurprofiel dat daar uitkomt kan je dan in je printer laden. Je printer en monitor komen dan, kleurtechnisch, overeen.
Mocht dit niet tot de mogelijkheden horen, zorg er dan in ieder geval voor dat beide eenzelfde standaardprofiel gebruiken en dat je monitor zo neutraal mogelijk staat afgesteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan kloppen dat je RGB moet veranderen in CMYK, maar het is natuurlijk ook vaak zo dat een afbeelding op je scherm heel andere kleuren heeft dan een afdruk die uit de printer komt.

Daarnaast kan het zijn dat één of meerdere cardridges of toners van je printer bijna leeg is/zijn. En dan wordt het ook totaal anders van kleur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding