Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een programma die apparatuur zoekt die ook met het modem verbonden zijn?

Ik bedoel een programma dat kan zien welke apparaten er draadloos zijn verbonden met hetzelfde modem als de pc waarop je dat programma draait.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
726

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je met modem de router bedoeld?
In de router zelf kan je zien welke ip-adressen ermee verbonden zijn. Een programma als Network Magic van Cisco laat je hele netwerk zien ( zoals in het netwerkcentrum van Windows, maar dan wat duidelijker). Tevens kan je zien welke indringers er op je netwerk zijn.
Zeker de moeite van het proberen waard

Toegevoegd na 6 minuten:
De url vergeten :-(

http://www.purenetworks.com/product/pro.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee ik bedoel echt een draadloos modem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en is het dan ook mogelijk om zeg maar 2 computers die op dat modem zitten via dat programma of een ander met elkaar te verbinden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan of in dat modem zal toch echt een router zitten. De router zorgt er namelijk voor dat de internetverbinding ( die binnenkomt op je modem) verdeelt wordt over meerdere computers. Geen router = geen netwerk.
In je configuratie>netwerkcentrum kun je precies zien welke apparaten er binnen jouw lokale netwerk verbonden zijn. Daar heb je geen ander programma voor nodig.
(Lees meer...)
paulus811
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding