Ongeldige boot ini ?

Bij het opstarten van de pc krijg ik steeds bovenaan in beeld Ongeldige boot ini er wordt opgestart vanaf C:
wat houd dit in? en hoe kan ik dat verhelpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

U kunt dit probleem oplossen door de computer op te starten vanaf de cd-rom met Windows XP, de herstelconsole te starten en vervolgens het bestand Boot.ini opnieuw samen te stellen met het hulpprogramma Bootcfg.exe. Ga hiervoor als volgt te werk:

Lees de rest op:
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heeft geholpen bedankt

Andere antwoorden (2)

Leen een bootdiskette met Partitionmagic van een argeloze buurman, boot daarmee en repareer de file... Er is een mooie optie voor en werkt uitstekend... De bootdisk is ook van internet te downloaden, dus leen dan neven een pc van een argeloze buurman...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Mmmmm. Xinix, Partition Magic past niet op een diskette.
Er zijn bijna geen computers meer met een diskette.
Verder kan je daarmee geen files repareren.
Voor de rest klopt je antwoord ;)
Wellicht start je niet van HD, maar zit er nog een USB-stick in je machine... of je hebt een probleem met je HD (Verwisseld? vervangen? een HD erbij geplaatst?), of de boot.ini is echt 'beschadigd'. Drive C: verwisselen in XP geeft ook leuke 'nebeneffecten'.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je een standaard machine hebt, kun je een boot.ini van een andere pc kopieren en op je eigen HD zetten (met een XP-CD starten en dan repareren of een WinPE CD/Ubuntu/... CD booten, zodat je C:\ buiten XP om kunt bewerken).