Heb hulp nodig met XAMPP. De Apache-server wil maar niet starten

Ik gebruik xampp om php te programmeren. Onlangs wilde de apache niet meer runnen. Ik heb niets aan de xampp-installatie veranderd maar vrees dat het iets met een windows upgrade te maken heeft. Ik heb zojuist xampp v 1.7.3 voor windows 32 geïnstalleerd maar apache start nog steeds niet op. De sql-server doet het wel. Doe ik iets fout, is er een patch, of wat anders?????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
draai je xampp onder windows of linux?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom zou ik win32-versie onder linux installeren?
rose
13 jaar geleden
Heb je een foutmelding voor ons?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou als ik dus in de interface de apache start, gebeurt er niets... of ik krijg:
terminating worker thread 0
waarmee ik ook niets opschiet.
Ik gebruik gewoon XP, helemaal niets raars... het heeft sinds de eerste installatie altijd feilloos gewerkt, dus ik begrijp niet waarom nu in ene niet meer, aangezien ik niets aan de installatie van xampp heb veranderd.

Het beste antwoord

Zorg dat je skype uit is het gebruikt de zelfde port als apache, klinkt onwaarschijnlijk maar bij mij was dat het probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee nytro!! je bent geniaal! ik WIST wel dat er zoiets aan tern grondslag zou liggen van het probleem... TNX!! DAT was het ook!

Andere antwoorden (2)

Probeer het eens met een herinstallatie.

Dus eerst Xampp er helemaal af, dan opnieuw installeren.

(Wat je ook kunt proberen is het terugzetten van een 'herstelpunt', het resetten van Windows naar een eerdere staat (voor een update, bij voorbeeld))
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals ik schreef: het werkte in ene niet meer ZONDER dat er iets aan de xampp-installatie was veranderd. En ook na een NIEUWE installatie van een NIEUWE versie werkt het nog steeds niet...
rose
13 jaar geleden
En, heb je je pc teruggezet naar een herstelpunt VOOR het moment dat het mis ging?
rose
13 jaar geleden
Het zal niet zo zijn dat het niet meer werkte ZONDER DAT ER IETS VERANDERD IS. Lijkt mij. Als het eerst wel werkt en daarna niet meer, dan is er iets veranderd.
Gebruik je XAMPP vanaf een usb stick? Ik heb dat namelijk ook gehad, toen heb ik het opnieuw geinstalleerd gewoon op de computer en toen werkte het wel weer. Je kan ook kijken of er iets te vinden is in de logs waarom hij niet wil starten.