Hoe kan ik een click() functie gebruiken bij een LI?

Ik heb nu:

  • Maar dit werkt niet. Ergens anders zag ik dat je click moet gebuiken als

    object.click().

    Moet ik dan misschien li(1eLI).click() doen?

    Kan iemand mij helpen?

    Verwijderde gebruiker
    11 jaar geleden

  • Het beste antwoord

    Bij het laden van de pagina wordt clickButton() aangeroepen, en die voert een .click() uit op "1eli". Maar je hebt geen onclick gespecificeerd voor dat element. Wat wil je precies dat er gaat gebeuren ?

    Toegevoegd na 7 minuten:
    Als je juist die clickButton() aan wil roepen als iemand op die li klikt, dan moet je iets doen als:

  • Tekst van de li

  • Toegevoegd na 5 uur:
    Als ik moet raden wat je nu eigenlijk wilt: bij het openen van de pagina is geen enkele menu-optie aktief, en je wilt de eerste automatisch openen. Je moet dan de id niet op het niveau van de li doen, maar van de . Zet bijvoorbeeld , en dan kun je onderaan in het javascript zetten:

    document.getElementById('1ea').click();

    Onderaan op jouw voorbeeld page dus, net na jQuery(this).stop().removeClass("active").fadeTo(500,0.5); });
    gvrox
    11 jaar geleden
    Verwijderde gebruiker
    11 jaar geleden
    zodra de pagina laadt, forcet click() een klik op de li met het ID "1eli"
    gvrox
    11 jaar geleden
    Maar hoe weet je dan dat het niet werkt, als er geen aktie gedefinieerd is op een click op dat element?
    Verwijderde gebruiker
    11 jaar geleden
    "als er geen aktie gedefinieerd is" hoe bedoel je?
    gvrox
    11 jaar geleden
    Hoe weet de browser wat ie moet doen als iemand op die li klikt ? Jij geeft nergens aan wat er moet gebeuren, dus daarom gebeurt er niets.
    gvrox
    11 jaar geleden
    Even anders gesteld; wat moet er gebeuren als jij zelf met de muis op die li klikt ?
    Verwijderde gebruiker
    11 jaar geleden
    ah zo Ik heb alleen de dingen laten zien die wat met de functie te maken hebben. In het 'echt' is het wel gewoon
  • Menutext
  • En ik kan die pagina niet de index maken, omdat het zo'n smooth menu van jQuery is http://boobytrapmedia.nl/gv
    gvrox
    11 jaar geleden
    "ik kan die pagina niet de index maken" ?! Wat je op die URL laat zien ziet er prima uit en werkt goed, dus nogmaals, wat wil je nou bereiken ?
    Verwijderde gebruiker
    11 jaar geleden
    Ik dacht, Als ik zeg: Ik wil zodra de pagina laadt, een andere pagina laden, dan zal hij wel zeggen "waarom maak je die pagina niet gewoon index.html?". Maar dit kan niet, omdat de content met jQuery geopend wordt.
    gvrox
    11 jaar geleden
    Je had ook kunnen zeggen dat je een "tab" aktief/zichtbaar wilde maken. Dat is ook wat mijn toevoeging op het antwoord doet. Laat even weten of dit de oplossing is die je zocht.