Hoe moet ik mijn domeinnaam verbinden met dreamweaver?

Ik ga een site bouwen in dreamweaver voor mijn bedrijf. Ik heb ook al een domeinnaam. Daarna, wil ik mijn domeinnaam verbinden met dreamweaver. Zodat als je www.voorbeeld.com invult mijn website ziet met de dreamweaver ontwerp. Hoe moet ik dit doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wat er moet gebeuren is dat de bestanden waaruit je website bestaat, dus de bestanden die Dreamweaver schrijft, worden gepubliceerd (geüpload) naar een server die je website host.

Dat je een domeinnaam hebt wil overigens nog niet zeggen dat je een website hebt. Controleer dus even of je voor die domeinnaam, een webhosting account hebt met daarbij behorende FTP-gegevens. Dit zijn de gegevens waarmee je bestanden online kunt zetten, en die gegevens kun je dan ook invullen in Dreamweaver.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh, dus ik moet eerst bij een web hosting een account hebben?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja., je hebt een hostingprovider nodig om je website te kunnen publiceren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is bij je domeinnaam ook al webruimte voorzien. Ik zou dit eerst nakijken of navragen bij de provider. Het is geen must, maar wel makkelijk als je voor zowel de domeinnaam als voor de webruimte dezelfde provider hebt.
Wat heb je nodig:
- Een domeinnaam (bijv. www.voorbeeld.nl)
- Webhosting pakket (ruimte op je domein)
- De Website zelf (mapje met bijvoorbeeld: index.html, afbeeldingen, css, php)
- filezilla.exe

Als de website is gemaakt, en je hebt de html bestanden staan allemaal mooi in een mapje is hier een simpel stappenplan om je website online te krijgen:

1. Instaleer Filezilla ( gratis ftp. programma )
2. Voer in Filezilla je FTP gegevens in die er ontvangen zijn door het webhosting bedrijf.
3. De linker kolom is de eigen schijf, rechts is de achterkant van de website.
4. sleep de website bestanden in de public_html map en zorg ervoor dat deze een index.html bestand bevat.

Done!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Dreamweaver zit een FTP-client. Dus FileZilla gebruiken is niet nodig.