Wat te doen met de melding "profile or policy mismatch"?

ik krijg elke keer deze melding op InDesign maar ik weet niet wat ik ermee aan moet. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Hoef je niks aan te doen, het is simpel gezegd: Jouw kleurprofiel komt niet overeen met datgene uit het bestand (CMYK vs RGBY) Het 'matched' dus niet, vandaar mis-match.... Geen probleem als het niet naar de drukker o.i.d. moet.

Maar als je het pakket gewoon officieel had gekocht, dan had jij je beklag kunnen doen bij Adobe, en had je prima support gehad i.p.v. met de vraag hier te lopen leuren... Gratis betekent ook veel zelfstudie d.m.v. lezen(!) Betaalde software = support = pingping / Niet betalen? = Geen Support = Zelf oplossen...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Weet je ook hoe ik dit weg krijg? Want ik krijg dit elke keer als ik een bestand open. Ik heb het hier gevraagd aangezien ik niet goed in Engels ben en graag een Nederlands antwoord wilde.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hi Anna: Je ziet duidelijk dat het document een 'ISO coated' kleurprofiel bevat terwijl je applicatie op 'US Web Coated' staat.. deze instellingen komen niet overéén en conflicteren, en ja dan krijg je een keuze mogelijkheid, hou jij je aan het kleurprofiel in het document(het feitelijke bestand) of aan je voorkeur in de applicatie? Je zou in de instellingen kunnen vastzetten dat je altijd het kleurprofiel uit het bestand overneemt óf uit de applicatie, nu staat de instelling kennelijk zo ingesteld dat bij conflict gevraagd moet worden waarvoor te kiezen, jouw ingestelde voorkeur (ISO coated) of wat er aanwezig is het bestand.