Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een CSS probleem?

Ik wil een wit vierkant naast mijn header...
Maar, dat lukt niet?...Heeft iemand de juist code daarvoor?

Code : #header {
width: 850px;
height: 250px;
margin: 20px auto 0 auto;
}

#beheer {
width: 20x;
height: 20px;
margin: 20px auto 10px auto;
background-color: #FFFFFF;
}

Dit heb ik nu wat is er mis aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
617

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het is lastig te zeggen zo maar probeer een float: left; op beide divs. en zorg dat er wel genoeg ruimte in de container erom heen is. Als je nog vragen hebt kun je de mensen op http://www.webdesignersforum.nl wel raadplegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Floats kun je beter vermijden.. Dan gaan je blokken namelijk drijven op je site en krijg je soms weer nieuwe problemen.. Geef de div die links moet staan een display: inline;

De standaard waarde is block en dat betekent dat je volgende element naar de volgende regel wordt gedrukt. Als het op die manier dan toch nog niet lukt pas aan de floats gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat wel degelijk een float nodig hebben voor dat vierkantje.

Als je het vierkantje rechts wilt uitlijnen, zet hem dan voor de header en geef hem een float:right;.

Als je hem rechts wilt maar tegen de header wilt uitlijnen, geeft dan beide de header en het vierkantje een float:left;.

Je kunt beide elementen extra tuimte geven met margins.

Om te zorgen dat na de header en vierkant er niet meer tegenaan komt te hangen door de floats, zet er een element onder met clear:both; en float:none;, of maak gebruik van easy clearing, zie bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n klein stukje code en zonder de pagina erbij is eigenlijk niet te beoordelen, maar er staat wel een foutje in. Misschien is dat het probleem.

Je hebt in je code staan:
width: 20x;

Dat is een tikfout.
Het moet zijn
width: 20px;

20 pixels.
Misschien lukt het daarom niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding