Hoe kan je het beste 'items' (bv: producten/nieuwsitems) op een webpagina plaatsen?

Het idee:

Webpagina met in de #content met 3 rijen, en kolommen zoveel als nodig is, om thumbs met samengevatte tekst in te plaatsen. Dit zijn links naar de volledige info pagina van dat aangeklikte product.

Moet ik dit volledig handmatig maken, of kan ik hier een CMS systeem voor gebruiken? (En hoe moet dat, want daar heb ik geen verstand van), of is er een alternatief, die makkelijk is?

Het is wel zo: Als ik een nieuw product heb, wil ik 'm makkelijk kunnen toevoegen, dat pagina automatisch aanpast aan het toegevoegde product. (indien dit mogelijk is ten minste)

Additionele vraag: Kan dit hetzelfde met nieuwsitems? Groot vak, met 5 vakken, 1 voor elk nieuwsitem. Titel met korte samengevatte tekst. Klik erop, ga naar volledig item.
Hier is het zo: Voeg ik item #6 toe, dan verdwijnt de eerste, zodat er weer 5 zijn. Het nieuwste item, doet de oudste van de 5 verdwijnen.

Dit handmatig verwijderen is geen probleem, als het maar ook werk met nieuws items.

Hoe kan ik dit allemaal het beste doen? Tutorials zijn erg fijn!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dag Blackvibes.

Er zijn duizenden wegen om dit aan te pakken. Maar.. Een CMS is wel makkelijk om te hebben. Als je bv binnen wordpress zou gaan werken (Wat technisch niet een puur CMS is, maar een blogging platform, echter uitgegroeid tot een zeer veelzijdig cms) dan kan je een plugin installeren voor bv webshops. Je zal zelf wat moeten zoeken welke pluging voor jou werkt. Maar dat is -na het opzetten- de makkelijkste manier om eea te beheren (Of natuurlijk meteen een webhost vinden die ook een webshop module biedt, met standaard opmaak profielen hiervoor.)

zie bv http://speckyboy.com/2008/10/23/10-powerful-shoppingecommerce-plugin-solutions-for-wordpress/