Ik heb perongeluk het programma van het geluid op mijn laptop verwijderd Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u, maar ik weet niet wie de fabrikant van mijn laptop is er waar drivers & ondersteuning staat en vanonder aan mijn laptop staan meerdere nummers welke is de juiste?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fabrikant is merk, er bestaan bijna geen merkloze laptops. Dit zijn bijvoorbeeld sony,acer,samsung. Op de onderkant staat bijvoorbeeld bij een acer een nummer beginnend met AC-XXXXX. Bij een sony bijvoorbeeld VPC-XXXXX, etc. Op de site van sony, of acer kun je naar support, en dan drivers, ondersteuning, handleidingen. Mocht je een typenummer hebben gevonden, dan zoek ik de link wel op!

Antwoorden (3)

Dit is natuurlijk niet echt handig. Om het programma, een zogenaamde driver te installeren, zul je naar de site van de fabrikant van jouw laptop moeten gaan. Daarna moet je naar drivers & ondersteuning, of iets dat daarop lijkt. Waarschijnlijk wordt er dan gevraagd om een model/typenummer, vaak te vinden op de onderkant. Dit voer je in, je kiest voor geluid, en download de driver. Deze komt als [naamdriver].exe in je downloadmap. Je installeert de driver en herstart de computer, en waarschijnlijk is het probleem nu opgelost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik weet niet wie de fabrikant van mijn laptop is en waar je die drivers & ondersteuning kan vinden. En vanonder aan mijn laptop staan meerdere nummers? Welke is de juiste?
Probeer systeem herstel. Dit vindt je bij bureauaccesoires/systeem
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
uw kunt dit eenvoudig oplossen door:

volg de instructies:

1.ga naar start
2.klik recht op computer -> dan op beheren
3. uw ziet rechts een venstertje met verschillende dingen klik op: apparaat beheer
4. u ziet nu een venster in het midden met rare dingen (indien niet bekend) dan ziet u een apparaatje met een vraagteken -> met waarschijnlijk de audio driver klik daar : rechts op
5.klik op stuurprogramma bijwerken
6. daarna klik op haal dit via internet / windows update binnen
7.klaar