Site laten doorlinken op basis van nationaliteit bezoeker?

Ik heb een website die een engelse en nederlandse versie heeft.

Hoe kan ik instellen dat mensen met een Nederlands IP naar de Nederlandse site worden doorverwezen, en mensen met een buitenlands IP naar de Engelse versie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben altijd tegen doorverwijzen naar locatie. Locatie bepaalt namelijk niet welke taal ik spreek, zeker tegenwoordig niet meer nu europa een is. Het kan dus straks gebeuren dat nederlands sprekende mensen op de engelse site komen als ze zich in het buitenland bevinden, en niet nederlands sprekende mensen naar de Nederlandse site worden verwezen omdat ze zich toevallig in Nederland bevinden.

Het beste antwoord

Hier staan een heleboel tips (veel te veel om te copypasten):

http://stackoverflow.com/questions/283016/know-a-good-ip-address-geolocation-service

Maar: weet je zeker dat je het via het IP wilt achterhalen? Ik weet niet wat voor soort website het is of waarin je hem geschreven hebt, maar wellicht kun je de browser instrueren om op basis van locale de juiste versie te kiezen?

http://www.sitepoint.com/forums/general-application-design-theory-233/best-way-detect-browser-language-529194.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens, ik weet niet uit hoe veel landen je de bezoekers verwacht, maar het is geen exacte wetenschap en kan nog wel eens misgaan. Je moet wel erg wereldwijd bezig zijn om hier veel moeite in te willen stoppen? Ik zou even nadenken of je niet liever een standaard taal wilt kiezen en gewoon duidelijk herkenbaar een vlaggetje bovenaan wilt zetten voor de andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, dan is het idd het beste denk ik om met vlaggetjes te werken.