Wat is een MenuInflater in Android Studio?

Ik ben een beginner in Android Studio en ik kwam dit tegen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De MenuInflater zorgt ervoor dat je XML template voor je menu (de balk bovenin je app) ook aan te spreken is d.m.v. code. In principe is de MenuInflater de verantwoordelijke om het XML template voor je menu te koppelen aan de Activity.

Als je meer wil weten over de MenuInflater en alle basis elementen in het ontwikkelen in android dan raad ik je aan eerst door deze training heen te gaan:

http://developer.android.com/training/index.html

Succes!