Is .java scripting veel anders dan LUA of microsoft visual studio?

Ik kan zelf lua en mvs scripte maar ik wou nu java files doen alleen ik heb dit nooit gedaan, is dit veel anders?

Toegevoegd na 13 uur:
Ik bedoel javascript, en visual basic

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Bedoel je nou Java of JavaScript?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Java en LUA zijn beide programmeer talen, en Microsoft visual studio is een programmeer omgeving.. Welke taal gebruikte je daar?

Het beste antwoord

Microsoft Visual Studio is een IDE. Met andere woorden, het is dus geen programmeertaal, maar een programma waarin je kan programmeren. In Microsoft Visual Studio kan je bijvoorbeeld Visual Basic, C++, C#, en vele andere talen schrijven. Visual Studio kijkt de code na op fouten, en kan het omzetten naar een uitvoerbaar programma (compilen) als je dat graag wilt.

Javascript en Visual Basic zijn twee compleet andere talen. Het hangt af van wat je precies wilt. Javascript is meer op het internet (of intranet) gericht, en Visual Basic stelt je in staat om programma's te maken, in plaats van functies op websites en dergelijke.