Wat is de programmeertaal voor mij?

Ik wil beginnen met programmeren, nu is mijn probleem dat ik niet weet met welke taal.
Ik wil graag apps maken voor android maar ook uitwijken naar ios.
later wil ik graag game programmer worden zoals bij activision, ea etc.
Ik weet dat voor android java nodig is, alleen dat dat langzaam veranderd je hebt bijvoorbeeld lua voor crossplatforming, en dat voor ios objective c nodig is.
voor game programming geloof ik c++.
Wat is nu voor mij (17 jaar) het beste om in te beginnen of is het handig om java en c++ te leren.
Daarnaast welke opleiding en waar kan ik die het beste volgen.
Alvast hartelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het handigst in jouw geval is eerst een keuze maken voor een platform (Android, IOS), daar wat ervaring opdoen (MyFirstApp) en als je 'gevoel' krijgt voor programmeren een definitievere keuze maken.

Leren programmeren staat namelijk vrijwel los van de taal die je gebruikt: de principes zijn veelal hetzelfde.