Welke php code is nodig om een submitknop de gegevens van een formulier naar je database te sturen?

Omdat de code teveel tekens bevat, is hij hier te lezen:

https://docs.google.com/document/d/1YkWVQ0iVitzfRRr5uO1pOWqnBknR--uShd0qixntjBA/edit?hl=en&authkey=CPjZ1oQH

Het is ook mogelijk om hier de eventuele dingen in aan te passen. Maar dan het liefst wel dik aangeven, zodat ik weet wat er bij/af moest.

Toegevoegd na 25 minuten:
Sorry dat de link niet werkt, ik zal zo snel mogelijk een werkende link plaatsen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, the page (or document) you have requested does not exist.

Het beste antwoord

Onderstaande code is een voorbeeld waar alle velden in een formulier 1 op 1 in de database worden gezet. Er wordt dus van uit gegaan dat het "name" attribuut van de velden in het formulier gelijk zijn aan de columns van je tabel in de database.

Der er wel om dat dit slechts een voorbeeld code is, en nog geen enkele vorm van beveiliging bevat.

// Verander deze waarde in de host van de database
$dbHost = 'localhost';

// Verander deze waarde in jouw database naam
$dbName = 'database_name';

// Verander deze waarde in jouw gebruikersnaam
$dbUser = 'root';

// Verander deze waarde in jouw wachtwoord
$dbPass = '';

// Verander deze waarde in jouw tabel naam
$table = 'tabel';

$dbCon = mysql_connect($dbHost, $dbUser, $dbPass);
mysql_select_db($dbName, $dbCon);

$insertedData = false;
if(isset($_POST))
{
$sql = 'INSERT INTO '.$table.' (';
$doQuote = false;
foreach($_POST as $key => $value)
{
if($doQuote)
$sql .= ', ';

$sql .= $key;

$doQuote = true;
}
$sql .= ') VALUES ( ';

$doQuote = false;
foreach($_POST as $key => $value)
{
if($doQuote)
$sql .= ', ';

$sql .= '"'. $value . '"';

$doQuote = true;
}
$sql .= ')';

if(mysql_query($sql))
$insertedData = true;

}
?>

Form Submit Test

Bedankt, we hebben je gegevens in de database opgslagen

Veld 1:

Veld 2:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De subm itknop zelf heeft geen PhP nodig. Dat is nl gewoon een html submit, die de data naar een script stuurt dat de verdere verwerking doet.

Hoe je een script op zet om dat te doen zie je op onderstaand plaatje. Let wel: Dat script houdt nog helemaal geen rekening met het controleren van ingevoerde data. Zoek op internet naar sql inject om te begrijpen waar ik het over heb. Deze controle is niet triviaal, en zeker wel noodzakelijk!