hoe kan het dat ik op mijn laptop thuis geen printscreen kan maken en dan in paint kan plakken?

moet ik dan instellingen wijzigen ofzo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

dit heeft te maken omdat je laptop functie toetsen heeft Fn key. als je print scrn maakt moet je de Fn toets inhouden omdat 't een functie is, kijk maar is goed.. meestal staan ze met een bepaalde kleur aan gegeven de functies. net als je numlock op je laptop toetsenbord.

Toegevoegd op 17-06-2009 11:24:22
Dus: Fn + Prt Sc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom nou weer -1? zet dan op je minst je naam er bij en geef een toelichting.. dit vind ik een beetje kansloos..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die min 1 is zwaaaaaaaaaaaaar onterecht want nu doet ie het wel. wat mij betreft
+ 100...als het kon.. jij bent vandaag mijn held Andy...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha goedzo! mooi dat ik je kon helpen! succes verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij een plusje hoor; hij klopt als een bus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank u :)

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat dit afhangt van de combinatie die je gebruikt en waarvan (bijvoorbeeld een applicatie) je een printscreen wilt maken. Wel geheel afhankelijk van het Operating System dat draait op de laptop (MacOS, Windows, Linux).

Wanneer je in een spel zit, kan het zijn dat printscreen niet werkt omdat de weergave van het scherm anders verloopt en niet door Windows kan worden 'gevangen'.

Wat je in ieder geval kunt proberen is met Shift+PrintScreen alleen de applicatie te kopieren naar het clipboard (je hebt hopelijk geen Clipboard manager geinstalleerd die mogelijk roet in het eten kan gooien?) daarna naar Paint en met Shift Insert of Edit-Paste de inhoud naar een plaatje plaatsen.

Mocht dit niet werken, zou je kunnen proberen eerst Paint op te starten, voor je de printscreen actie doet.

Toegevoegd op 17-06-2009 11:29:29
Het is ook mogelijk dat de betreffende laptop de PrintScreen functie via Fn of GrAlt toegankelijk maakt. Dat is te zien aan de kleur van het woord PrintScreen. Als dit niet wit is, is het waarschijnlijk dat het via een van de bovenstaande 'alternatieve functie' toetsen toegankelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet helemaal antwoord op je vraag, maar voor het maken van print screens gebruik ik snagit (zie link). Dat tool heeft veel voordelen zoals het capturen van een deel van je scherm of alleen een object. Je kunt t naar t clipboard plakken, printen of opslaan en je kunt je capture ook nog bewerken.

Ik zou (bijna) niet meer zonder kunnen.
paulus811