Met een programmeertaal.

Voor DOS heb je verschillende keuzes, je kunt iets met assembly doen, maar dat is vrij basaal en ingewikkeld, daar staat tegenover dat je er vrijwel alles mee kunt programmeren.

Dan heb je de zogenoemde hogere programmeertalen, bijvoorbeeld Basic, COBOL, C, Pascal etc.

De hogere programmeertalen werken vaak wat gemakkelijker, met een soort kladblokachtige editor ook deze talen zijn veelzijdig en kunnen eveneens best ingewikkeld zijn, vaak moet je datgene wat je intypt (de bron of source) nog wel omzetten in een computerprogramma (compileren heet dat) zodat je het programma (het spel dus) ook echt kunt uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zijn er bibliotheken in C om spellen mee te schrijven, bijna niemand begint zelf zoiets opnieuw te ontwikkelen. Beetje afhankelijk way je wilt gaan doen. Zo is de quake engine geloof ik nu gratis beschikbaar en een voorbeeld spel hiervan is World of Padman, ook gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Visual C++ heb je weer een soort sub-omgeving, deze heet; Dark SDK, waarmee heel goed games te maken zijn.

Dark GDK:
http://www.thegamecreators.com/?m=view_product&id=2128