www (World Wide Web) is ooit de naam geweest van een project om meerdere netwerken aan elkaar te koppelen om informatie uit te wisselen. Dit groeide later uit tot wat we nu "Internet" noemen.
www. werd als subdomein gebruikt om onderscheid te maken tussen de interne (intranet) servers en het Internet maar hoeft dit niet.

Een website heeft een internet adres (URL) en wordt er gebruik gemaakt van het protocol "http".
Een geldig adres is dus ook http://wow.website.com, meerdere subdomeinen of zonder subdomein mag ook worden gebruikt. Maar beperk je met dit laatste wel de uitbreidingsmogelijkheden van eventuele subdomeinen.

www. is gangbaar, de meeste browsers zullen je helpen met autoaanvullen als je het weglaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat hoeft niet.

In feite is dat 'www' al een subdomein. We gebruiken dat slechts zo vaak, omdat het ingeburgerd is. Technisch gezien is er geen enkele reden voor.

Er zijn dan ook websites die het zonder die 'www' doen. Zie de voorbeelden hieronder.
Cryofiel
13 jaar geleden
Het is afhankelijk van de instellingen van de server. De ene website heb je het wel, en de andere website heb je het niet nodig.

Feitelijk moet het altijd: www staat voor world wide web, dit in tegenstelling tot bv ftp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf bij welke server je je website maakt.