Welke browser/html techniek wordt er gebruikt door Goeievraag voor het melden van een vraag?

Het popup-venster die dan komt er waarop je kunt kiezen.

Ik vraag dit omdat dolphin browser HD op mijn tablet dit niet aankan en ik de ontwikkelaars niet kan verwijzen naar GV, omdat dit NL is en ze hiervoor een account moeten aanmaken.

Misschien weet iemand ook een andere site waarin dezelfde techniek wordt gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met "het melden van een vraag". Bedoel je het stellen van een vraag?
En welk popup venster waarop je kunt kiezen? Wat kun je daarop kiezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie afbeelding en ik bedoel echt een vraag melden naar de moderatoren toe.
bamibal
12 jaar geleden
Wat is het probleem dan? Volgens je plaatje krijg je de popup prima te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je browser kan je met de rechtermuisknop "element inspecteren doen" (o.i.d.) dan krijg je de code te zien heb je daar wat aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn natuurlijk mensen die met meerdere apparaten gv bekijken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
View page source bij FF (engels)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bamibal, Ja, ik krijg het scherm prima te zien. Maar ik kan geen keuze maken en ik kan geen tekst/reden invoeren.
En in sommige browsers, kan ik niet eens scrollen, dan scrolt alleen de pagina op de achtergrond en niet het scherm. @MrTomaat, je hebt je tomaatje teruggevonden...
Ik ben zelf geen programmeur (meer) en ik betwijfel of ik het in de code kan zien. Zeker als de browser er niet goed mee om kan gaan. Dit laat ik graag over aan de ontwikkelaars van de browser ik heb alleen een term nodig, en een andere website waarin dezelfde techniek wordt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Buster, ken jij nog andere websites die gebruik maken van javascript popup formulieren met selectie keuzes en invoervelden?
Dit tenminste vrij toegankelijk zijn. Met de android market website heb ik geen problemen. Die hebben ook een popup als je een app installeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde dus te zeggen dat je de code even aan de programmeur zou kunnen laten zien, ongeacht of de code juist wordt geimplementeerd is deze altijd hetzelfde als je hem bekijkt. Als je wil kan ik de code even PM'en.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan natuurlijk niet altijd. Sommige routines kunnen op de server draaien, zoals webservices e.d.
Maar als jij de code kunt distileren en die standalone kunt laten draaien...

Antwoorden (3)

Het effect staat bekend als "lightbox" welke meestal via JavaScript wordt aangeroepen. Volgens mij gebeurt dat bij deze website echter via html en css. Het probleem zou kunnen schuilen in het gebruik van een iFrame. Hier hebben meerdere (mobile) browsers nog wel eens moeite mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dit geval lijkt het erop de 'klassieke' lightbox te zijn.
Meer informatie over deze techniek kan je vinden op: http://www.lokeshdhakar.com/projects/lightbox2/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze techniek heb ik ook wel eens gemaakt, het is een fadeIn en fadeOut techniek van Jquery (javascript libaries), vervolgens maak je een css stukjes aan met een overlay effect en een soort "popup" window

lijk ingewikkeld, maar het is te doen