weet iemand een website opmeettooltje?

Hallo,

Ik vind het vaak moeilijk om te kijken hoeveel width en height een afbeelding ofzo in het echt op een website moet zijn. Ik vroeg me af of er een gemakkelijk tooltje is waarmee je makkelijk de height en width van een website kan opmeten. Verder heb ik liever dat het niks anders kan. Het liefst wil ik een Internet Explorer add-on of gewoon een programma. (dus niet voor firefox)

Alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor het opmeten van de afmetingen op je scherm kan je het gratis programma JR screen Ruler eens proberen.

Voor IE heb ik helaas geen add-in voor je kunnen vinden maar wel voor Google Chrome, daarvoor kan je Ruul Screen Ruler gebruiken. (Gebruik ik zelf ook wel eens, werkt erg makkelijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt alsof je wilt wetn hoe groot ene pagina wordt die je maakt met een afbeelding er in. Hier kun je strikt genomen geen uitspraak over doen. Je moet namelijk rekening houden met de afmetingen van het window waarmee mensen de website bekijken. Alleen slechte websites gaan uit van een vaste grootte, goede websites zorgen dat een pagina op diverse groottes goed te bekijken is. En ook al zijn de meeste schermen tegenwoordig wel 1024x768 of groter, ook dan hoeft iemand niet per se het volledige scherm te gebruiken voor de browser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja weet ik ik heb alleen een tooltje nodig zodat ik ongeveer de width en height weet van de pagina