In frontpage 2003 heb ik een formulier gemaakt met 10 selectievakjes. Hoe kan ik maximaal 5 laten aanvinken?

In frontpage 2003 heb ik een formulier gemaakt met 10 selectievakjes.
Bezoekers van de site kunnen deze dan aanvinken
Nu wil ik graag dat er maximaal 5 kunnen worden aangevinkt.
En dat dan de andere 5 worden geblokkeerd.
Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik weet niet of Frontpage daar ingebouwde voorzieningen voor heeft, maar normaal gesproken doe je dat met een teller in Javascript. Bij elk event (bijv. onchange) wordt een teller opgehoogd. Bij stand 5 zorg je dat het aanvinkfeest is afgelopen. Daar zijn verschillende min of meer elegante mogelijkheden voor, simpel is bijv.: elke volgende "vink" wordt meteen weer door Javascript ongedaan gemaakt. Wil je dat 1 of meer van de reeds aangevinkte 5 ook weer ongedaan gemaakt kunnen worden, dat wordt het iets ingewikkelder, maar kan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het volgende is te lezen op een speciale Office Website

"GEGEVENSINVOERREGELS INSTELLEN
Met geven invoerregels kunt u verifiëren of de sitebezoekers gegevens correct in elk formulierveld invoeren. U kunt bijvoorbeeld een orderformulier instellen waarop de klant zijn naam invoert. Met een gegevensinvoerregel geeft u op dat de klant alleen letters mag invoeren en staat u het gebruik van alle andere tekens niet toe. Deze validatie zorgt ervoor dat de klant de order pas kan voltooien als hij of zij de gegevens heeft ingevoerd zoals u het wilt.

Gegevensinvoerregels die u kunt instellen voor specifieke formuliervelden:

Validatie van keuzerondjes

U kunt eisen dat sitebezoekers minstens één optie in een groep opties selecteren. Als uw formulier bijvoorbeeld twee keuzerondjes (Ja en Nee) bevat en een bezoeker het formulier wil verzenden zonder een van de twee opties te hebben gekozen, wordt de bezoeker in een bericht meegedeeld dat de selectie moet worden voltooid.

U kunt een bezoeker een keuze uit een vervolgkeuzelijst laten maken. U kunt hierbij vastleggen hoeveel keuzen er minimaal en maximaal zijn toegestaan en u kunt aangeven dat de eerste optie niet mag worden geselecteerd. U kunt er bijvoorbeeld voor zorgen dat het eerste item niet kan worden gekozen als u dit hebt gebruikt om de bezoeker te instrueren wat hij moet doen, zoals 'Selecteer een item'. "

Meer over dit onderwerp :

http://office.microsoft.com/nl-be/frontpage-help/formulieren-maken-in-frontpage-2003-HP005281248.aspx?CTT=3

Groet:Zoekertje