Kan informatie dat op internet staat ook beschadigen of onvindbaar worden of gewoon verdwijnen?

Ik bedoel: stel je maakt een website, en niemand kijkt er ooit meer naar om, dus het wordt eigenlijk vergeten.
Blijft het dan eeuwen lang in dezelfde conditie bestaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

In principe kan elk bestand dat digitaal opgeslagen is beschadigen. Denk hierbij aan stroomuitval, had of software crash, slijtage aan het opslagmedium of een virus. Onderhoud op de servers is dan ook erg belangrijk, evenals backups. Een grotere bedreiging voor de info is de invloed die overheden willen – en gaan – krijgen. Allemaal onder het mom veiligheid of bewaren van de orde. Zo zijn ze al een tijdje bezig om – zonder tussenkomst van de rechter – een website/ blog / artikel/ sociaal netwerk account te blokkeren. Dan speelt de overheid als eerste voor “god” en zal de rechter later beslissen of het terrecht is. Als ik bijvoorbeeld een Facebook heb die goed bezocht wordt en ik post een onderwerp over dat Pim Fortuyn door overheid is omgelegd en dat er twee kogels met verschillende kalibers zijn aangetroffen in zijn lichaam, kunnen ze mijn info “boycotten”. Ook als ik een militair vliegtuig film die zichtbaar iets verneveld in de heldere blauwe lucht, kunnen ze – in het zogenoemde staatsbelang – voorkomen dat meer mensen mijn informatie kunnen lezen. Een vorm van censuur, te vergelijken met bijvoorbeeld de (oude) media over de Bilderberg groep en de bijeenkomsten ervan! Zoals vaker het geval, de mensheid is de grootste bedreiging dus! Toegevoegd na 1 minuut: over censuur zonder toetsing: https://www.bof.nl/2010/07/28/wetsvoorstel-om-krijgt-aanuit-knop-voor-websites/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100