Kun je een wifi netwerk uitzenden vanuit je pc?

Stel, je hebt een bedraad netwerk in je huis, maar je hebt een ethernet-poort en een draadloos netwerk kaart in je pc geinstalleerd, kun je vanuit die wlan-kaart een netwerk uitzenden? zo ja, hoe dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Ik heb een site gevonden waar (in het engels) een beschrijving staat:

"Go to Control Panel
Go to Network Connections
Select a LAN and a WiFi card
Right click and select Add to Bridge
Wait until Internet comes back (we re-disconnected all devices)
Right click on WiFi card and select Properties
Select Configure and then Advanced
Now you must change values of the following things:
Device Type (Access Point - AP)
SSID (whatever you want)
Click OK and everything should be up and running!"

Probeer het uit een laat maar weten of het gelukt is!
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, maar voorlopig enkel in windows 7.
Daar hebben ze 'Virtual WiFi' ingestoken, maar verborgen. Met een bepaald programma kan je je PC omtoveren tot WiFi hotspot.